Η επόμενη πτήση θα είναι με 3D κομμάτια του κινητήρα!

Η προσθετική κατασκευή χρησιμοποιείται συχνά σε πολλές βιομηχανίες και η αεροδιαστημική δεν διαφέρει.

Γιατί η Airbus επέλεξε την εκτύπωση 3D;

Γνωρίζουμε ήδη ότι η Airbus επενδύει σε τεχνολογίες προσθέτων κατασκευών. Η εταιρεία επωφελείται από την απόλυτη ελευθερία σχεδιασμού τους, επιτρέποντας καινοτόμες λύσεις παραγωγής που ο κλάδος δεν έχει δει ποτέ πριν. Τι είναι τόσο ευεργετικό για τα 3D εκτυπωμένα μέρη;

Τα 3D τυπωμένα μέρη είναι εύρωστα, μερικές φορές ισχυρότερα από αυτά που παράγονται με παραδοσιακές μεθόδους, δημιουργούν λιγότερα απόβλητα υλικών, το κόστος παραγωγής μειώνεται και το σημαντικότερο -στην αεροδιαστημική βιομηχανία- το μικρό βάρος. Όσο πιο ελαφρύ το αεροπλάνο, τόσο λιγότερα καύσιμα χρειάζεται, ωφελώντας και πάλι την εταιρεία μειώνοντας το κόστος. Η 3D εκτύπωση φέρνει το χαμηλότερο κόστος στην παραγωγή παρέχοντας ταυτόχρονα στον χρήστη εξαιρετικό λόγο βάρους προς αντοχή των 3D εκτυπωμένων μερών.

Όχι μόνο αυτό, όταν ο υπεργολάβος για την κατασκευή ενός πλαστικού τμήματος καθισμάτων δεν ήταν πλέον διαθέσιμος, η Airbus στράφηκε στην προσθετική κατασκευή για να αναζητήσει μια λύση στο πρόβλημα αυτό. Η πιο αποτελεσματική λύση ήρθε με την 3D εκτύπωση. Ήταν σε θέση να ανασχεδιάσουν το τμήμα και γρήγορα να το εκτυπώσουν τρισδιάστατο. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζονται πλέον υπεργολάβοι, χρονοβόρα μεταφορικά και ανεξαρτησία από την αναμονή και την παραγγελία ανταλλακτικών – αφού μπορούν να κατασκευαστούν όταν χρειάζεται, εντός της εταιρείας.

Ποιο είναι το επόμενο βήμα για την Airbus;

Η Airbus συνεχίζει να επενδύει σε τεχνολογίες πρόσθετης κατασκευής για μαζική παραγωγή. Και, από τον Ιανουάριο του 2019, ολοκαίνουργιοι 3D βραχίονες θα σταλούν για εγκατάσταση στο πρώτο αεροσκάφος!

Η Airbus συνεργάζεται στενά με την GE Additive και τη GE Aviation, η οποία ανακοίνωσε πρόσφατα ότι τα τρισδιάστατα εκτυπωμένα μέρη κινητήρων έχουν εγκριθεί από την Federal Aviation Administration (FAA).

Τα 3D εκτυπωμένα μέρη του κινητήρα παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην αρχιτεκτονική του κινητήρα. Χρησιμοποιούνται για τη συντήρηση του κινητήρα στο έδαφος, τον οποίο τα αεροπλάνα πρέπει να περνούν τακτικά για να εξασφαλίζουν ότι η ασφάλεια των επιβατών διατηρείται στα υψηλότερα πρότυπα. Οι βραχίονες ανοίγουν και κλείνουν την πόρτα του καπό του ανεμιστήρα. Επί του παρόντος, τα μέρη παράγονται με ένα συμπαγές μπλοκ μετάλλου και παράγονται περίπου το 50% από απόβλητα.

Πώς μπορεί να βοηθήσει η εκτύπωση 3D;

Η χρήση της προσθετικής κατασκευής για την παραγωγή 3D υποστηριγμάτων κινητήρα οδήγησε σε 90% λιγότερα απόβλητα και 10% ελαφρύτερη δομή! Τα εξαρτήματα θα εγκατασταθούν στους κινητήρες GEnx-28 της GE Aviation, που χρησιμοποιούνται στο Boeing 747-8. Είναι ένας κινητήρας όπως κανένας άλλος – σύμφωνα με την GE, είναι ο πιο αξιόπιστος στον κλάδο, με αποτέλεσμα να είναι και κάνει γρηγορότερες πωλήσεις. Η 3D εκτύπωση άλλαξε εντελώς το τοπίο για την Airbus παρέχοντάς τους ελαφριά αλλά ισχυρά τρισδιάστατα τυπωμένα μέρη.

Νέοι 3D εκτυπωμένοι βραχίονες κινητήρα παράγονται με άμεση τήξη με λέιζερ (DMLM). Η διαδικασία είναι πολύ παρόμοια με τη DMLS, η οποία είναι μια τεχνολογία μεταλλικής εκτύπωσης 3D, βασισμένη σε σκόνη που συγχωνεύεται τοπικά με μια δέσμη λέιζερ, στρώση προς στρώση. Ωστόσο, το DMLS δεν λιώνει πλήρως τη σκόνη, ενώ η τεχνολογία DMLM metal 3D printing τεχνολογία το καταφέρνει. Το εν λόγω υλικό είναι κοβάλτιο-χρώμιο. Η GE αποφάσισε να συνεχίσει τη χρήση της αντί για το παραδοσιακό κράμα με βάση το νικέλιο.

Τα τρισδιάστατα εκτυπωμένα μέρη του κινητήρα κατασκευάζονται με το GE Additive Concept Laser M2. Ο Jason Oliver, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της GE Additive, σχολιάζει αυτή την επαναστατική βελτίωση: «Το να βλέπεις τις μηχανές M2 να παράγουν υλικό ποιότητας πτήσης και να καταδεικνύει τι είναι πραγματικά ικανό είναι ένα ακόμη σπουδαίο ορόσημο στο δικό μας ταξίδι της προσθετικής κατασκευής.

Ακόμα να επενδύσετε εσείς στην παραγωγή προσθέτων;

Όπως μπορείτε να δείτε η μαζική παραγωγή 3D εκτυπωμένων μερών ενός κινητήρα δεν είναι πλέον ένα όνειρο, είναι πραγματικότητα. Οι βραχίονες είναι ένα τέλειο παράδειγμα πόσο έχει αναπτυχθεί η Προσθετική Βιομηχανία και το γεγονός ότι έχουν εκπληρώσει τους αυστηρούς περιορισμούς της FAA αποδεικνύει ότι η 3D εκτύπωση έχει φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο τεχνικής επάρκειας.

Η προσθετική κατασκευή μειώνει το κόστος παραγωγής, ανταλλάσσει παλιά και βαριά εξαρτήματα με ανθεκτικά, ελαφριά και πιο αποτελεσματικά επανασχεδιασμένα και φυσικά τα οφέλη της 3D εκτύπωσης είναι ατελείωτα.

Μην περιμένετε έως ότου οι ανταγωνιστές σας αρχίσουν να χρησιμοποιούν 3D τεχνολογία, πάρτε την στα χέρια σας τώρα! Αν δεν έχετε εμπειρία με την εκτύπωση 3D, μην ανησυχείτε, στην Prototypa είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε και να σας καθοδηγήσουμε.

Και εάν έχετε ήδη ετοιμάσει τα αρχεία σας, απλώς μας τα στέλνετε για να ξεκινήσουμε την παραγωγή.